مقالات

دستگاه استرچ کش

دستگاه استرچ کش یا همان استفاده از سلفون به منظور بسته بندی و محافظت محصولات شیوه ای مرسوم شده است که این کار می تواند به کمک سلفون کشی دستی یا با کمک ماشین آلات اتوماتیک انجام گیرد . مزیت های دستگاه استرچ کش محصولات فراوان است که محافظت از رطوبت ، گرد و خاک و انسجام بسته ها از معروف ترین ویژگی این نوع بسته بندی می باشد . دستگاه استرچ کش در انواع مختلف با کاربری های متعدد تولید می شود .

امروز یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فروش محصولات ، بسته‌بندی صحیح آن‌ها است . روش‌های مختلفی برای بسته‌بندی محصولات وجود دارد و یکی از این روش‌ها ، استفاده از سلفون برای بسته‌بندی محصولات مختلف است . بسته‌بندی با سلفون یکی از روش‌های محبوب بسته‌بندی محصولات است که در صنعت بسیار مهم است . سلفون از قدیمی‌ترین روش‌های بسته‌بندی است که از دیرباز برای بسته‌بندی محصولات ، به خصوص محصولات غذایی کاربرد داشته ‌است .

دستگاه استرچ کش چیست ؟

استفاده از سلفون در ابعاد بزرگ و صنعتی ، نیاز به ماشین‌های اتوماتیکی موسوم به استرچ پالت یا استرچ کش دارد . دستگاه استرچ کش یکی از موارد کاربردی برای سلفون‌کشی محصولات به منظور بسته‌بندی آن‌ها است که در انواع مختلفی در بازار موجود است . فروشگاه اینترنتی دیجی اسکیل یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش دستگاه‌ بسته‌ بندی نظیر دستگاه استرچ کش است . برای آشنایی با دستگاه استرچ کش و اطلاع از قیمت دستگاه‌های مختلف بسته‌بندی می‌توانید به وب‌سایت این فروشگاه مراجعه نمایید .

کاربرد دستگاه استرچ کش :

از دستگاه استرچ کش برای بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله محصولات غذایی با سلفون استفاده می‌شود . استفاده از دستگاه استرچ کش نسبت به محصولات بسته‌بندی مشابه نظیر شیرینگ پک ، اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه است . با کمک دستگاه استرچ کش می‌توان محصولات در ابعاد و جنس‌های مختلف را به راحتی و بدون دردسر بسته‌ بندی کرد .

نحوه کاربرد دستگاه استرچ کش :

در استفاده از دستگاه استرچ کش که معروف به سلفون کش رومیزی است ، یک کاربرد به کمک یک صفحه لمسی مراحل بسته‌بندی محصولات را به دست می‌گیرد . سپس پالت را با دستگاهی مثل لیفتراک روی دستگاه استرچ کش قرار می‌دهد . در مرحله بعد نوار سلفون یا استرچ کش را به بدنه پالت متصل می‌کند . در نهایت با فشردن کلید مدنظر ، بسته‌بندی محصول به کمک دستگاه استرچ کش صنعتی شروع می‌شود .

کاربر باید با توجه به ابعاد و ارتفاع محصول حرکت عمودی رفت و برگشتی دستگاه استرچ را تنظیم کند . پالت یک وسیله است که ممکن است از جنس چوب ، فلز و یا پلاستیک ساخته شده‌ باشد . از پالت برای نقل و انتقال کالاهای مختلف در هنگام بسته‌بندی به کمک تجهیزات انبارداری مختلف نظیر لیفتراک استفاده می‌شود .

مزایای استفاده از دستگاه استرچ کش :

دستگاه استرچ کش نسبت به سایر تجهیزات بسته‌بندی محصولات مزایایی دارد . انتقال این دستگاه نسبت به تجهیزات دیگر آسان‌تر است . همچنین قیمت تمام‌شده برای یک استرچ کش نسبت به سایر تجهیزات بسته‌بندی ارزان‌تر است . استرچ کش از نظر فضایی ، حجم کمی را اشغال می‌کند و همین باعث سهولت استفاده از آن می‌شود .

انواع مختلف استرچ کش صنعتی و رومیزی را می‌توانید در سایت اینترنتی دیجی اسکیل مشاهده کنید . با مقایسه قیمت دستگاه‌های مختلف می‌توانید بهترین دستگاه استرچ کش را برای بسته‌ بندی محصولات خود خریداری کنید .

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه استرچ کش کدام می باشند ؟

برای بسته‌بندی محصولات با کمک استرچ کش باید به یک سری نکات مهم توجه کرد . برای مثال راننده لیفتراک هنگام حمل و نقل کالای مدنظر باید این کار را به دقت انجام دهد تا منجر به آسیب‌دیدگی استرچ کش نشود . هرگونه بی‌توجهی در راننده لیفتراک یا کاربر دستگاه باعث بروز خسارت می‌شود . اگر این کارها توسط نیروی کار ماهر انجام شود ، امکان بروز خسارت تا حد زیادی کاهش می‌یابد .

انواع مختلف دستگاه استرچ کش :

از نظر ابعاد ، ۳ نوع استرچ کش وجود دارد :

استرچ کش رومیزی : استرچ کش رومیزی بهترین گزینه برای بسته‌بندی محصولات در ابعاد خانگی و فروشگاهی است . با استرچ کش رومیزی می‌توان محصولاتی نظیر گوشت ، سبزیجات و موادی از این دست را به راحتی بسته‌بندی کرد .

استرچ کش دستی : در استرچ کش دستی با استفاده از نیروی دست می‌توان لایه نایلون را به دور محصول مدنظر پیچید. کاربری این مدل‌های استرچ کش بسیار راحت است.

 استرچ کش صنعتی : در مواردی که حجم کالاها زیاد است یا در موارد بسته‌بندی صنعتی و تجاری نمی‌توان تنها به دستگاه‌های استرچ کش دستی یا رومیزی اکتفا کرد . استفاده از این دستگاه‌ها باعث کندی روند بسته‌بندی محصولات می‌شود . در مصارف تجاری و صنعتی می‌توان از استرچ کش‌های صنعتی برای بسته‌بندی استفاده کرد . این دستگاه‌های بسته‌بندی ابعاد بزرگی دارند و برای استفاده از آن‌ها نیاز به پالت و لیفتراک دارید .

دستگاه استرچ کش موجود در فروشگاه دیجی اسکیل :

در هنگام بسته‌بندی محصولات باید علاوه‌بر توجه به بازاریابی محصول ، به حفظ سلامت محصول نیز توجه کرد . استفاده از سلفون برای حفظ محصولات مختلف از گذشته مرسوم بوده است . امروز برای بسته‌بندی محصولات با سلفون می‌توان از استرچ کش کمک گرفت . این دستگاه‌ها در ابعاد و انواع مختلف موجود هستند که با کمک آن‌ها می‌توان سرعت بسته‌بندی را بیشتر کرد . دیجی اسکیل یک وب‌ سایت معتبر برای خرید تجهیزات مختلف نظیر تجهیزات مخصوص بسته‌ بندی است که می‌توانید با استرچ کش در آن آشنا شوید .

شکی

Recent Posts

آسیاب الاکلنگی آسان توس 09125774170

آسیاب الاکلنگی آسان توس یکی از اختراعات بی نظیر شرکت آسان توس شرق یک شرکت ایرانی، توسط مجرب ترین مهندسین…

1 ماه ago

دستگاه آسیاب شکر | فروشگاه دیجی اسکیل 66086112-021

دستگاه آسیاب شکر برای تهیه پودر شکر و پودر قند در منزل، عطاری، قنادی، کیک و شیرینی پزی و امثال…

10 ماه ago

آسیاب هل در منزل | کاشت هل در خانه 09122076310

آسیاب هل در منزل و کاشت هل در خانه را می توانید در این مطلب بخوانید. هل بعد از زعفران…

10 ماه ago

ترازو محک مدل 16000AP

ترازو محک مدل 16000AP در دو وزن 50 کیلوگرم و 35 کیلوگرم ، یک نوع دیگر از ترازوهای دیجیتال فروشگاهی…

1 سال ago

ترازو محک مدل 16000A

ترازو محک مدل 16000A یکی از انواع ترازوهای دیجیتال محک است که ترکیبی از ترازوهای 15000پلاس و 15000AP محسوب می…

1 سال ago

ترازو فروشگاهی کمری 09125774170

ترازو فروشگاهی کمری چینی از ارزان ترین ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی موجود در بازار است. ترازویی برای استفاده در سوپرمارکت های…

1 سال ago