مقالات

تعمیر چرخ گوشت الکتروکار

تعمیر چرخ گوشت الکتروکار

تعمیر چرخ گوشت الکتروکار جز کارهایی است که  نیاز به تخصص بسیار دارد ، از طرفی دارندگان این دستگاه در هنگام خرید بایستی به خدمات پس از فروش آن توجه نمایند .

 

چرخ گوشت الکتروکار یکی از تولیدات بی نظیر و پر کاربرد در عرصه ی چرخ گوشت صنعتی است که در مقایسه با کارایی بالا از قیمت مناسبی برخوردار است تولید این دستگاه با هدف ارائه ی کیفیت ، رضایت مندی مشتریان و نیز دستیابی به سهم عظیمی از بازار سیستم های برش مواد غذایی توسط مهندسان مجرب و متخصص ایرانی صورت گرفته است .

 

چرخ گوشت الکتروکار دستگاهی جهت تبدیل قطعات بزرگ گوشت به قطعات ریز تر است که به طور معمول در فروشگاه های پخش مواد غذایی ، پروتئینی ها ، رستوران ها و غیره … مورد استفاده قرار می گیرد .

 

تنوع بالا در تولیدات چرخ گوشت الکتروکار دامنه ی وسیعی جهت انتخاب در اختیار کاربران قرار داده است که با توجه به نوع فعالیت خود و با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش بهترین دستگاه را انتخاب و مورد استفاده قرار دهند.

 

از محاسن این دستگاه ارائه ی خدمات پس از فروش و تعمیر چرخ گوشت الکتروکار در سراسر کشور می باشد . تمامی مدل های چرخ گوشت الکتروکار به همراه 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می گردد .

 

تعمیر چرخ گوشت الکتروکار

 

تعمیر چرخ گوشت الکتروکار را چگونه انجام دهیم ؟

 

در زیر به برخی از عیوبی که در کار چرخ گوشت الکتروکار اختلال ایجاد می نماید و راه حل هایی برای تعمیر چرخ گوشت الکتروکار اشاره می کنیم .

 

الف ) چرخ گوشت روشن نمی شود :

1. پریز برق نداشته باشد .
2. دوشاخه یا سیم پریز معیوب باشد .
3. موتور دستگاه معیوب باشد .
4. قسمت محافظ موتور دستگاه عمل کرده و فیوز آن سوخته است . (اورلود)
5. اتصالات داخلی چرخ گوشت معیوب شده اند .

 

راههای تعمیر چرخ گوشت الکتروکار به ترتیب زیر است :

1. با استفاده از ولتمتر ، ولتاژ پریز را اندازه می گیریم چنانچه ولتاژ در پریز وجود نداشت مشکل را رفع نمایید .

2. بررسی سیم بندی موتور در این حالت الزامی است . کنتاکت های موتور در حالت عادی باهم مرتبط هستند . پس از بررسی سیم بندی در صورت استفاده از اورلود در مدار چرخ گوشت ، آن را با اهم متر تست نمایید .

3. اگر در حالتی که پریز برق دارد و دو شاخه به پریزمتصل است ، برق در ترمینال دیده نشود سیم رابط یا دوشاخه معیوب است در ابتدا دو شاخه را باز می کنیم اگر اتصالات آن سالم بود سیم رابط باید تعویض گردد .

4. در صورت مشاهده ایراد و یا قطع شدگی در اتصالات باید آنها را رفع نماییم .

5. بروز عیب در هر یک از قسمت های موتور مانند زغال ها ، آرمیچر ، قطب های هسته می تواند سبب خاموشی دستگاه شود . برای تست موتور باید به قسمت موتورهای الکتریکی مراجعه نمایید . (همه این موارد را بوسیله چراغ سری یا اهم متر می توان تست کرد.)

 

ب ) موتور چرخ گوشت حلزونی نمی چرخد ولی کار میکند :

1. سمت انتهای مارپیچ محور آرمیچر هرز شده باشد .
2. شکستگی یا خراب شدن چرخ دنده های اصلی در داخل جعبه گیربکس .
3. انتهای چرخ مارپیچ ساییده شده باشد .

راه های تعمیر چرخ گوشت الکتروکار به ترتیب زیر می باشد :

1. آرمیچر از محور خارج شده سمت است . بایستی در این مورد قسمت انتهایی مارپیچ بررسی گردد . در صورت جزئی بودن خرابی برخی تراشکاران می توانند آن را تعمیر نمایند . ولیکن در برخی موارد فقط نیاز به تعویض آرمیچر داریم .

2. چرخ دنده های دستگاه را بررسی می نماییم در صورت خرابی باید تعویض شوند .

3. در انتهای قسمت مارپیچ ، برآمدگی وجود دارد که در داخل شافت اصلی قرار دارد و به گردش در می آید . اگر در این قسمت مشکلی پیش بیاید شافت اصلی با چرخ در گیر نشده و نمی چرخد .

تعمیر چرخ گوشت الکتروکار

ج) صدای موتور حالت طبیعی ندارد :

1. مورد داشتن موتور دستگاه
2. خراب شدن یاتاقانها و یا هرز شدن پروانه خنک کننده موتور

راه های تعمیر چرخ گوشت الکتروکار به ترتیب زیر است :

1. بر اثر خرابی یاتاقان ها ، هسته آرمیچر با کفشک های قطب ممکن است در گیر شده باشند . در این حالت باید یاطاقان ها بررسی گردند . در صورت خرابی یاتاقان ها باید آنها تعویض گردند .

2. اگر یاتاقان ها خراب شوند باید تعویض گردند . اگر پروانه ها هرز شوند می توان با محکم کردن آنها بر روی محور این مشکل را برطرف نمود .

 

د) نشت گریس از جعبه دنده و خروج آن را دیدیم ممکن است به علت های زیر باشد :

1. خراب شده واشرهای نمدی موجود در دنده

2. شل شدن اتصالات جعبه دنده

3. ممکن است تیغ دستگاه تیز نباشد وکند شده باشد

را ههای رتعمیر چرخ گوشت الکتروکار به شرح زیر است :

1. در بعضی از چرخ گوشت ها بین در پوش های جعبه دنده از واشر نمدی استفاده می شود . اگر این واشر خرد شود، نشت گریس آغاز می شود .

2. اگر واشر نمدی سالم باشد علت نشت گریس قطعا به علت شل شدن اتصالات جعبه دنده است. در این حالت باید پیچ های مربوط به جعبه دنده محکم شوند .

3. برای همین باید طبق اصول مغناطیسی آن را تیز کرد و یا تعویض نمود .

 

ه) گوشت به دور تیغه می چرخد اما از شبکه نمی چرخد :

1. ممکن است تیغ دستگاه تیز نباشد وکند شده باشد .

2. بین تیغ و شبکه فاصله هوایی به وجود آمده است .

3. شاید چربی گوشت بیش از حد باشد .

را ههای تعمیر چرخ گوشت الکتروکار به شرح زیر است :

1. برای همین باید طبق اصول مغناطیسی آن را تیز کرد و یا تعویض نمود .

2. این فاصله هوایی ممکن است ناشی از عدم دقت کافی در تیز کردن و یا خراب شدن و از بین رفتن واشر های پشت محور چرخ حلزونی باشد . یکی از راه ها برای رفع ان این است که تیغه را تعویض کنیم . اگر محور خلاصی داشت با واشر بندی این مشکل رفع می شود .

 

تعمیر چرخ گوشت الکتروکار

 

اگر عیوب دیگری مشاهده کردید و یا چنانچه با راه حل های بالا موفق به تعمیر چرخ گوشت الکتروکار نشدید با کارشناسان متخصص دیجی اسکیل در سایت تماس حاصل فرمایید . نمایندگی چرخ گوشت الکتروکار سبب رفاه بیشتر برای مشتریان می گردد .

 

شرکت دیجی اسکیل با ارسال دستگاه چرخ گوشت الکتروکار در 18 مدل متنوع متناسب با شغل و نیاز کاربران خود به سراسر ایران برای تمامی مشتریان خریدی آسان ، سریع و مطمئن را فراهم می نماید .

 

دیجی اسکیل به عنوان نمایندگی چرخ گوشت الکتروکار در استان تهران و استان البرز تخصصی ترین مرکز خرید و تعمیر چرخ گوشت الکتروکار می باشد .

 

ارائه گارانتی اصلی و مشاوره در زمینه خرید و فروش چرخ گوشت یکی دیگر از خدمات فروشگاه دیجی اسکیل می باشد .

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.