مقالات

تعمیر دستگاه دوخت پلاست

lazy

تعمیر دستگاه دوخت پلاست سپهر الکتروتکنیک که تولید یکی از شرکت های ایرانی با سابقه درخشان در امر تولید دستگاه های دوخت پلاست می باشد ، یک کار تخصصی بوده که توسط نمایندگی های معتبر سپهر الکتروتکنیک انجام می شود. بدیهی است که دستگاه دوخت پلاست به علت استفاده و کاربردهایی که دارد ، در معرض بروز اشکال یا خرابی‌های متعددی قرار می‌گیرند. لذا تعمیر دستگاه دوخت پلاست نیازمند دانش و تخصص می‌باشد و هر شخص قادر به انجام صحیح و اصولی آن نیست.

چرا تعمیر دستگاه دوخت پلاست

دستگاه دوخت پلاست یکی از ارکان اصلی در مشاغل و صنعت‌های تولیدی مختلف محسوب می‌شود. لذا بسته‌بندی شکیل و باکیفیت یکی از مهم‌ترین مسائل در هر کسب و کاری محسوب می‌شود. همچنین نحوه صحیح انجام عمل بسته‌بندی هم از نظر بهداشتی هم از نظر اقتصادی حائز اهمییت است.

بدیهی است که یک چنین تجهیزات مهمی همیشه باید به درستی در خط تولید و بسته‌بندی محصولات در حال انجام کار باشد. در نتیجه در اولویت اول هر شخص یا سازمان، نگهداری و تعمیر دستگاه دوخت پلاست باید به عنوان یک مورد اساسی و مهم حائز اهمییت باشد، و از نادیده گرفتن و یا بی اهمییت بودن نسبت به آن خودداری نمود.

در این مقاله چه خواهیم دانست ؟؟؟

اهمیت نگهداری و تعمیر دستگاه دوخت پلاست

شیوه نگهداری اصولی و نکاتی که باید جهت استفاده و جلوگیری از خرابی و نیاز به تعمیر دستگاه دوخت پلاست به آن توجه نمود

معرفی قطعات مصرفی دستگاه دوخت پلاستیک و آموزش نحوه تعویض اصولی و رفع اشکال آن‌ها

 

تعمیر دستگاه دوخت پلاست

 

درباره اهمیت تعمیر دستگاه دوخت پلاست بیشتر بدانید

دستگاه دوخت پلاست یا همان پرس نایلون به غیر از تنوع سایز که شامل 15 و 20 و 25 و 30 و 40 و 50 و 60 سانتی متر می باشند ، دارای برندهای گوناگونی هستند که بهترین آن برندها  را می توان برنددستگاه دوخت پلاست سپهر الکتروتکنیک معرفی کرد. این محصولات را در کارگاه ها، منازل، عطاری ها، تهیه غذاها و … بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید دستگاه دوخت پلاست (پرس نایلون) باید به نکاتی توجه کنید که کارایی و کاربرد دستگاه را متفاوت می سازد. دقت در خرید بزرگترین شرط برای کاربردی بودن دستگاه می باشد.

نگهداری از دستگاه دوخت پلاستیک (پرس پلاستیک) امری بسیار ساده می‌باشد که تفاوت آنچنانی با دیگر دستگاه‌های الکترومکانیکی ندارد. یک سری از این موارد کلی هستند و برای نگهداری تمامی دستگاه‌ها رعایت آن‌ها لازم است. برخی دیگر از این موارد بستگی به نوع دستگاه دوخت پلاستیک، محیط قرارگیری دستگاه و نوع بسته‌بندی مورد نظر دارند و با یکدیگر متفاوت هستند.

موارد صحیح و اصولی استفاده و تعمیر دستگاه دوخت پلاست

  • جلوگیری از جابه‌جایی‌ های مداوم و غیرضروری
  • عدم استفاده بیش از حد از دستگاه
  • سرویس و نظافت مداوم و منظم دستگاه دوخت پلاست
  • اجتناب از بسته‌بندی کردن مواردی که وزن یا ابعادشان بیشتر از حداکثر توان مجاز دستگاه باشد
  • تعویض به موقع و اصولی قطعات مصرفی
  • توجه به سازگاری دستگاه به نوع و تعداد بسته‌بندی مورد نیاز
چرا به تعمیر دستگاه دوخت پلاست نیاز پیدا می‌کنیم؟

در تعمیر دستگاه دوخت پلاست هم مانند دیگر دستگاه‌ها یک سری قطعات و تجهیزاتی می‌باشد که پس از مدتی عمرشان به اتمام می‌رسد و باید آن‌ها را تعویض نماییم. لذا ممکن است یک سوال برای هر شخص به وجود بیاید و  اینکه این قطعات کدامند؟ قطعات مصرفی دستگاه پرس پلاستیک عبارتند از:

  • فیوز
  • تسمه
  • ذغال دینام
  • نوار نسوز
  • المنت

یکی از  پرفروش ترین مدل های دوخت سپهر الکتروتکنیک دوخت پلاست 30 سانتی سپهر الکتروتکنیک می باشد.

 

تعمیر دستگاه دوخت پلاست

 

یکی از موارد بسیار اساسی در استفاده از دستگاه دوخت پلاست داشتن دانش و مهارت کافی جهت انجام تعمیر دستگاه دوخت پلاست و نگهداری آن می‌باشد. اهمییت تعمیر دستگاه دوخت پلاست و نگهداری دستگاه بسیار بالا می باشد و در طول عمر دستگاه دوخت پلاست شما نقش اساسی را ایفا می‌کند. به گونه‌ای که در بسیاری موارد عمر دستگاه به دلیل عدم رعایت موارد اصولی جهت تعمیر دستگاه دوخت پلاست و نگهداری به نصف حداقل عمر مفید خود رسیده است.

نحوه نگهداری و تعمیر دستگاه دوخت پلاست

  • جلوگیری از جابه‌جایی‌های غیرضروری
  • عدم بسته‌بندی محصولات با اندازه یا وزن بیشتر از میزان تحمل دستگاه
  • عدم استفاده بیش از حد از دستگاه
  • سرویس و نظافت مداوم و منظم
  • تعویض به موقع قطعات مصرفی

لازم به ذکر است موارد نام برده بالا تنها برخی از موارد کلی و اصولی جهت نگهدای از دستگاه دوخت پلاست می‌باشد. بسیاری از موارد و نکات به دستگاه دوخت پلاست مورد استفاده، محیط و بسته بندی مورد نظر بستگی دارد.

 

تعمیر دستگاه دوخت پلاست

تعمیر دستگاه دوخت پلاست و مزایای آن

دستگاه دوخت پلاست از فناوری بسیار آسانی برخوردار است که نسبت به مشکلاتی که برای دستگاه شما بوجود می آید مواردی را در زیر بیان کرده ایم ، در صورتی که شما خود به تنهایی توانای تعمیر دستگاه دوخت پلاست سپهر الکتروتکنیک خود را داشته باشید به شما راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم.

تعمیر دستگاه دوخت پلاست زمانی که پرس نمی کند :
  • خراب بودن المنت
  • خرابی ترانس که عملیات کم کردن ولتاژ برق رسانی را انجام می دهد
  • خرابی شاسی که با کمک این قطعه دستگاه اعلام آمادگی برای پرس را به المنت می رساند
  • خرابی کابل برق که با به وجود آمدن این مشکل دستگاه دچار اتصالی و قطع و وصلی دستگاه می شود
تعمیر دستگاه دوخت پلاست در مواقعی که پلاستیک را سوراخ و یا آب می کند :
  • بالا بودن درجه حرارت دستگاه دوخت پلاست
  • خرابی نوار نسوزی که بر روی المنت نصب شده است اشاره کرد ، برای رفع این مشکلات اول باید درجه حرارت دستگاه دوخت پلاست را کم کنید و با کمی مکث زمان دهید تا حرارت المنت با دمای تعیین شده تنظیم شود و مجدد عملیات پرس را امتحان کنید.
تعمیر دستگاه دوخت پلاست هنگامی که داغ می کند :
  • خرابی یا گیر کردن شاسی
  • خرابی درجه تنظیم حرارت دستگاه که با زدن روی شاسی تا بتوانید چک کنید که شاسی مشکلی ندارد باید این را در نظر گرفت که شاسی در حالت عادی بالا است و در زمان پر مانند دکمه ای به داخل فرو می رود اگر شاسی در این حالت ثابت باشد احتمال گیر کردن شاسی بسیار بالا می رود.
  • در این حالت باعث می شود تا المنت به صورت مداوم روشن باشد و این مشکل سبب داغ شدن دستگاه می شود از طرفی دیگر در صورتی که با کم کردن درجه حرارت المنت دمای دستگاه کاهش نیابد باید این دستگاه دوخت پلاستیک را به نمایندگی سپهر الکتروتکنیک عرضه و تعمیرات دستگاه پرس نایلون مراجعه کنید.
تعمیر دستگاه دوخت پلاست وقتی که روشن نمی شود :

برای این مشکل اولین چیزی که به ذهن میرسد مسیر برق رسانی به دستگاه دوخت پلاستیک از قبیل کابل و پریز برق را درنظر داشته باشید که یا کابل دچار خرابی یا زخم شده که باعث اتصالی می شود و یا اینکه پریز برق دچار مشکل شده پس برای اطمینان از این احتمالات کابل دستگاه را چک کرده به صورت چشمی نه اینکه از درون دستگاه و محصول مورد نظر را به پریز برق دیگری متصل کنید.

 

تعمیر دستگاه دوخت پلاست

 

برای استعلام قیمت بروز و راهنمایی های بیشتر در مورد دستگاه های دوخت پلاست در نمایندگی سپهر الکتروتکنیک می توانید از طریق تماس تلفنی یا آنلاین با مسئولین فروش دیجی اسکیل در ارتباط باشید. سفارش خرید دستگاه مورد نظر را به صورت اینترنتی نیز می توانید ثبت نمایید تا همکاران ما در بخش فروش پیگیری های لازم و بقیه مراحل خرید را انجام داده و دستگاه سفارش داده شده هر چه زودتر به دست شما برسد.

اطلاعات بیشتر : و هم چنین خرید دستگاه آسیاب عطاری بست از مجهزترین تجهیزات فروشگاهی و صنعتی دیجی اسکیل است.

ما شرایط را برای خرید آسیاب عطاری بست را در نمایندگی آسیاب بست آسان کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و از راهنمایی کارشناسان مجرب فروش ما نیز بهره مند شوید تا منجر به خریدی دقیق و آگاهانه شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.