مقالات

چرخ گوشت ایستاده

چرخ گوشت ایستاده

چرخ گوشت ایستاده یکی از بزرگ‌ترین مدل‌های چرخ گوشت صنعتی است . باید گفت که چرخ گوشت یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که برای چرخ کردن گوشت و فرآورده‌های گوشتی بدون استخوان در حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد .

چرخ گوشت ایستاده

تفاوت چرخ گوشت ایستاده با رومیزی در چیست ؟

چرخ گوشت ایستاده و چرخ گوشت رومیزی دو مدل از چرخ گوشت صنعتی هستند که عمده تفاوت آن‌ها با یکدیگر در ابعاد و بازدهی است . تفاوت بارز دیگر میان چرخ گوشت‌ ایستاده و رومیزی در آن است که بازدهی چرخ گوشت ایستاده نزدیک به 2 برابر بیشتر از چرخ گوشت رومیزی است . بدنه چرخ گوشت ایستاده صنعتی از استیل و یا آلومینیوم آنودایز شده ساخته می‌شود تا موارد بهداشتی به صورت کامل رعایت گردد . همچنین قطعات داخلی چرخ گوشت صنعتی ایستاده از جمله تیغه که به صورت مستمر و مداوم با محیط مرطوب در تماس هستند از آلیاژ فولاد ضدزنگ تهیه می‌شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند .

چرخ گوشت ایستاده

چه مشاغلی از چرخ گوشت ایستاده استفاده می کنند ؟

چرخ گوشت ایستاده به دلیل مشخصات ظاهری و همچنین حجم کاری بسیار زیادی که دارد در آشپزخانه‌های صنعتی همچون کارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی ، مراکز تهیه و توزیع گوشت ، غذاخوری‌ها (رستوران) ، هتل‌ها ، مطبخ‌ها (کیترینگ) ، کبابی‌ها وغیره … مورد استفاده قرار می‌گیرد .

با انواع چرخ گوشت ایستاده آشنا شوید :

چرخ گوشت ایستاده صنعتی اندازه‌های بزرگی دارد و به دو صورت چرخ‌دار (متحرک) و یا ثابت تولید می‌شود که بر روی زمین قرار می‌گیرد . معمولاً در نوع ثابت چرخ گوشت صنعتی ایستاده پایه‌ها با ارتفاع زیاد ساخته می‌شوند و در جای خود ثابت بوده و امکان جابجایی این نوع چرخ گوشت وجود ندارد . در نوع چرخ گوشت ایستاده متحرک ، چهار چرخ در زیر آن تعبیه شده که معمولاً دو چرخ جلویی دستگاه دارای ترمز هستند تا چرخ گوشت را در جای خود ثابت نگه دارند ، وجود چرخ در این نوع چرخ گوشت ایستاده باعث می‌شود تا جابجایی و نقل و انتقال آن به راحتی انجام شود .

چرخ گوشت ایستاده از نظر کاربری در دو نوع نیمه صنعتی و صنعتی تولید می شود و همچنین از نظر تغذیه‌ای نیز برق تک فاز (برق شهری) و یا برق سه فاز (برق صنعتی) به عنوان تأمین‌کننده انرژی برای آن قرار داده می‌شوند .

چرخ گوشت ایستاده

نحوه ی کار با چرخ گوشت ایستاده چگونه است ؟

نحوه کار چرخ گوشت ایستاده به این صورت است که حجم مورد نظر گوشت جهت چرخ کردن درون سینی که در بالای چرخ گوشت تعبیه شده است قرار می‌گیرد ، سپس گوشت درون سینی با استفاده از نیروی جاذبه چرخ گوشت ایستاده به نقاله‌پیچ که به شکل افقی است منتقل می‌شود . گوشت توسط نقاله‌پیچ در مقابل صفحه چاقو و سوراخ ثابت (پنجره) چرخ گوشت به حالت فشرده جمع می‌شود . صفحه سوراخ ثابت ، که به آن پنجره نیز گفته می شود ، تعیین‌کننده اصلی اندازه گوشت چرخ شده است .

موتور چرخ گوشت ایستاده

چرخ گوشت ایستاده از نظر نوع موتور به دو دسته چرخ گوشت تسمه‌ای و چرخ گوشت گیربکسی تقسیم می‌شود . تفاوت این دو نوع موتور در آن است که برای انتقال نیرو از موتور به تیغه در نوع چرخ گوشت تسمه ای همانطور که از نامش پیداست از تسمه استفاده شده و در چرخ گوشت گیربکسی نیز چرخ دنده‌هایی که درون گیربکس (جعبه چرخ دنده) قرار گرفته‌اند عمل انتقال نیرو را از موتور به تیغه انجام می‌دهند . هر یک از دو مدل چرخ گوشت صنعتی تسمه‌ای و چرخ گوشت گیربکسی دارای مزایای خاص خود هستند که استفاده از آن را در محیط مناسب خود ، کاربردی می‌سازد .

چرخ گوشت گیربکسی قدرت بسیار زیادی داشته و به دلیل ساختار داخلی آن که گلویی ، روده و تیغه در یک راستا قرار دارند برای چرخ کردن مواد گوشتی و موادی که آب پس نمی‌دهند بسیار کاربردی است و چرخ گوشت تسمه ای نیز برای کبابی‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی که مواد آبدار مانند پیاز را هم باید چرخ کنند ، بسیار سودمند است .

بهترین برند چرخ گوشت ایستاده کدام است ؟

در بازار برندهای مختلف خارجی و ایرانی برای چرخ گوشت ایستاده موجود هستند که از میان برندهای ایرانی چرخ گوشت ایستاده الکتروکار یکی از پرقدرت‌ترین و تخصصی‌ترین برندهاست و برند بسیار معتبر و شناخته شده چرخ گوشت ایستاده امگا رتبه نخست در میان برندهای خارجی را دارد .

چرخ گوشت ایستاده

چرخ گوشت ایستاده الکتروکار

چرخ گوشت ایستاده الکتروکار محصولی از شرکت الکتروکار تمدن نژاد بوده که از کیفیت بسیار مناسب و مطلوبی برخوردار است . به طور معمول از آلیاژ آلومینیوم آنودایز شده و یا استیل برای تهیه انواع مختلف چرخ گوشت الکتروکار استفاده می‌شود . برای ساخت برخی قطعات مانند گلویی و طوقه در چرخ گوشت ایستاده الکتروکار نیز از آلیاژ استیل استفاده می‌شود .

چرخ گوشت الکتروکار مدل EC02 یکی از مدل‌های بسیار پرقدرت و پربازده چرخ گوشت ایستاده الکتروکار است که با بهره‌مندی از موتور گیربکسی با قدرت بسیار ویژه 15 اسب بخار قادر به تولید 4000 کیلوگرم گوشت در ساعت بوده و جهت استفاده در مکان‌های با حجم کاری زیاد همچون کارخانه‌های تولید و توزیع گوشت کارآمد و سودمند عمل می‌کند .

انواع متفاوت چرخ گوشت الکتروکار در ابعاد و مدل‌های بسیار متنوع و نیز قابلیت‌های مختلف همواره مورد توجه سلیقه‌های گوناگون بوده و به همین علت چرخ گوشت الکتروکار از برترین برندهای داخلی محسوب می‌شود . چرخ گوشت الکتروکار محصولی با بالاترین درجه کیفی است و در انواع مختلف با قابلیت‌ها و امکانات بسیار عالی به بازار عرضه شده و توانسته پاسخگوی نیاز هر نوع سلیقه‌ای باشد .

قیمت چرخ گوشت ایستاده چقدر است ؟

قیمت چرخ گوشت الکتروکار از موارد مختلفی تأثیر می‌گیرد . عوامل مؤثر بر قیمت چرخ گوشت صنعتی ایستاده شامل برند ، نوع موتور (گیربکسی یا تسمه‌ای) ، بازدهی و قطر تیغه است . معمولاً چرخ گوشت صنعتی ایستاده با موتور تسمه‌ای از چرخ گوشت صنعتی ایستاده با موتور گیربکسی ارزان‌تر است و این به میزان قدرت در این دو نوع موتور برمی‌گردد . طبیعتاً هر چه بازدهی چرخ گوشت بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود . قطر تیغه که نمره چرخ گوشت صنعتی ایستاده نیز محسوب می‌شود هر چه بزرگ‌تر باشد بر قیمت چرخ گوشت نیز افزوده می‌شود . لازم به ذکر است نمره چرخ گوشت ارتباط مستقیم با مقدار بازدهی آن دارد .

نوع کاربری عامل دیگر تأثیرگذار بر قیمت چرخ گوشت صنعتی ایستاده است . برخی مدل‌های چرخ گوشت از مخلوط کن (میکسر) نیز برخوردارند که علاوه بر چرخ کردن مواد قادر به مخلوط کردن آن نیز هستند و طبیعی است که چرخ گوشت صنعتی ایستاده با دو قابلیت گرانتر هم باشد .

چرخ گوشت ایستاده

خرید چرخ گوشت ایستاده از فروشگاه دیجی اسکیل !

خرید چرخ گوشت صنعتی و نیمه صنعتی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و مستلزم توجه و دقت بسیار زیادی است . در خرید چرخ گوشت باید به نکاتی همچون برند ، حجم بازدهی مورد نظر برای گوشت یا مواد چرخ کرده ، قدرت موتور و جنس بدنه و قطعات توجه داشت . در هر صورت چنانچه نیاز به راهنمایی و دریافت مشاوره تخصصی به منظور خرید چرخ گوشت متناسب با فعالیت کاری خود داشتید ، مشاوران و کارشناسان مجرب فروشگاه دیجی اسکیل آماده خدمت‌رسانی و یاری به شما عزیزان در جهت نیل به این هدف خواهند بود .

چرخ گوشت ایستاده

همواره نکاتی جهت استفاده از چرخ گوشت وجود دارد که توسط کاربران گرامی باید رعایت شوند ، چرا که موجب طول عمر طولانی و مفید دستگاه چرخ گوشت می شوند .

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.